Wij hebben geen corona zelftesten beschikbaar. (update 6 april 2021)
Veelgestelde vragen
-
Corona zelftesten niet beschikbaar in de apotheek.
Corona zelftesten niet beschikbaar in de apotheek.
Geplaats door Lopikse Apotheek
Lopikse Apotheek -
Hoe kan ik mij inschrijven bij de Lopikse apotheek?
Hoe kan ik mij inschrijven bij de Lopikse apotheek?
U kunt zelf kiezen bij welke apotheek u ingeschreven staat. Het is verstandig om één vaste apotheek te kiezen. Het inschrijfformulier vindt u onder de kop Inschrijven/Zelf regelen op deze website.
Geplaats door Lopikse Apotheek
Lopikse Apotheek -
Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?
Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?
Via onze website of door even langs te komen bij de apotheek kunt u eenvoudig uw adreswijziging doorgeven. Onder de kop Inschrijven/Zelf regelen op deze website vindt u het formulier: Formulier gegevens wijzigen.
Geplaats door Lopikse Apotheek
Lopikse Apotheek -
Met welke verzekeraars heeft de Lopikse apotheek een contract?
Met welke verzekeraars heeft de Lopikse apotheek een contract?
Wij hebben, ook in 2021, weer contracten met alle zorgverzekeraars in Nederland voor wat betreft de levering van geneesmiddelen.
Voor wat betreft de hulpmiddelen zijn er veel uitzonderingen en mogen wij in veel gevallen niet leveren omdat de zorgverzekeraar de levering van hulpmiddelen landelijk heeft aanbesteed. Informeer hier vooraf naar of kijk op de website van uw zorgverzekeraar.
Geplaats door Lopikse Apotheek
Lopikse Apotheek -
Wat houdt de Servilocker / 24 uurs automaat in?
Wat houdt de Servilocker / 24 uurs automaat in?
Wilt u uw herhaalmedicatie zonder wachttijd in de apotheek ophalen, op een tijdstip dat u goed uitkomt? Maak dan gebruik van onze gratis 24-uurs service. Deze service is snel, gemakkelijk en veilig. Als uw medicatie klaar ligt, ontvangt u van ons een
sms- of e-mailbericht met hierin een unieke pincode. Deze persoonlijke code toetst u simpelweg in op het scherm van de 24-uurs automaat van de apotheek waarna uw bestelling door de machine wordt uitgegeven.Wel dient u zich aan te melden voor deze service en een incasso machtiging af te geven. Het aanmeldformulier vindt u onder de kop Inschrijven/Zelf regelen op deze website.
Geplaats door Lopikse Apotheek
Lopikse Apotheek -
Heeft u een klacht?
Heeft u een klacht?
Praat er met ons over. Wij zullen samen met u op zoek gaan naar een passende oplossing. Mocht u ontevreden zijn over de afhandeling van uw klacht, dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing. Alles wat u aan de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt contact opnemen met de klachtenfunctionaris via de e-mail of telefoon.
Klachtenfunctionaris en bemiddeling (KNMP Klachten- en geschillenregeling)
telefoon: 06-22921649
E-mail: bemiddelingapotheken@kpnmail.nlAls de bemiddeling naar uw idee niet voldoende resultaat oplevert, kunt u besluiten uw klacht in te dienen bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). De klachtenfunctionaris kan u daarbij helpen.
Geplaats door Lopikse Apotheek
Lopikse Apotheek -
Wat is het LSP?
Wat is het LSP?
LSP staat voor Landelijk Schakel Punt. Om in alle situaties uw geneesmiddelgebruik zo goed mogelijk te bewaken, zijn wij elektronisch verbonden met andere apotheken en huisartsen in de regio. Hierdoor is het mogelijk dat de andere apotheken uw verzekeringsgegevens en medicatiehistorie kunnen raadplegen tijdens de dienst. Om dit volledig te kunnen doen, vragen wij u om het toestemmingsformulier LSP in te vullen. Het toestemmingsformulier vindt u onder de kop Inschrijven./Zelf regelen op deze website.
Geplaats door Lopikse Apotheek
Lopikse Apotheek -
Welke medicijnen worden vergoed?
Welke medicijnen worden vergoed?
Niet alle medicijnen worden (volledig) vergoed. U kunt een indicatie krijgen door op www.medicijnkosten.nl het medicijn in te voeren. Indien een medicijn niet (helemaal) wordt vergoed dient u dit direct contant af te rekenen in de apotheek.
Wilt u per maand een rekening ontvangen ter zake van door u zelf te betalen medicijnkosten. Dat kan mits u een automatische incasso afgeeft. Ga naar de kop Inschrijven/Zelf regelen en geef aan op het Formulier gegevens wijzigen dat u graag een automatische incasso wilt afgeven dan sturen wij u een formulier toe.
Geplaats door Lopikse Apotheek
Lopikse Apotheek -
Wat doe ik met medicijnen die ik niet meer gebruik?
Wat doe ik met medicijnen die ik niet meer gebruik?
WIj hebben een medicijnafvalzak die u kosteloos kunt meenemen. HIerin kunt u de oude geneesmiddelen verzamelen zonder de verpakking. Bij een volgend bezoek aan de apotheek deponeert u deze medicijnafvalzak in de medicijnafvalbak rechts bij de ingang van de apotheek.
Verband, ampullen, insulinepatronen, watten en verpakkingsmateriaal kunnen bij het restafval/huisvuil/plastic/papier.
Geplaats door Lopikse Apotheek
Lopikse Apotheek -
Wat doe ik met gebruikte naalden?
Wat doe ik met gebruikte naalden?
Gebruikte naalden kunt u deponeren in een speciale naaldenbeker. Een volle naaldenbeker kunt u bij ons inleveren (goed sluiten) en tegelijkertijd een nieuwe naaldenbeker meenemen.
Geplaats door Lopikse Apotheek
Lopikse Apotheek -
Wat moet ik doen als ik medicijnen wil meenemen naar het buitenland?
Wat moet ik doen als ik medicijnen wil meenemen naar het buitenland?
Voor medicijnen die onder de Opiumwet vallen (opiaten) moet u een Schengenverklaring meenemen naar het buitenland. Voor landen buiten het Schengengebied heeft u een medische verklaring nodig.
Kijk op www.hetcak.nl welke regels voor welke landen gelden.
Geplaats door Lopikse Apotheek
Lopikse Apotheek